Skip to main content

Model Docent

La nostra raó de ser


La Facultat de Medicina de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya neix per completar els estudis de salut que la UVic- UCC ofereix fa més de 40 anys.

Parteix d'un model pedagògic innovador que situa l'estudiant al centre de tot el procés de formació i utilitza metodologies docents com l'aprenentatge basat en casos clínics, la simulació, les pràctiques clíniques i el treball cooperatiu per dotar-lo dels valors i les competències adequades per a la seva capacitació. Es per això que les classes s’imparteixen en anglès, castellà i català.

Els eixos fonamentals del nostre model són:

  • Medicina centrada en el pacient
  • Professionalisme mèdic
  • Innovació en educació mèdica
  • Formació integral i col·laborativa
  • Excel·lència tecnològica
  • Internacionalització
  • Recerca i transferència del coneixement

La Facultat de Medicina disposa d'espais docents al campus Vic i al campus Manresa de la UVic-UCC. A més a més, els estudis de Medicina de la UVic-UCC tenen un fort vincle amb l'àmplia xarxa d’institucions sanitàries i centres especialitzats.

Durant els dos primers cursos el grau en Medicina s'imparteix a les instal·lacions del campus Vic. A partir del tercer curs la docència es distribueix de manera proporcional entre els campus de Vic i Manresa. L'estudiant escull la preferència i aquesta s'adjudica tenint en compte l'expedient acadèmic en el moment de l'elecció. La distribució de l’estudiantat en els dos campus no suposa una divisió de la Facultat. La governança, totes les tasques docents i d’avaluació, el professorat, les tasques administratives i de recerca son comunes.

Visió Humanista

De la mateixa manera que el grau té a l’estudiant en el centre del procés, la Facultat imparteix estudis de medicina amb una visió clarament humanista, i es que el pacient es al centre de la nostra vocació. El seu benestar, el respecte als drets fonamentals, la conducta ética i professional, així com la passió amb la que ens dediquem a la medicina, son tant importants com els coneixements que adquirim. 

Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)

Un dels nostres segells d'identitat és l'aprenentatge basat en casos clínics (ACC). Aquest model pedagògic és una variant de l’aprenentatge basat en problemes (ABP) on l’alumne és el protagonista de la seva formació i el professorat actua com a facilitador del seu aprenentatge.

Les sessions específiques d’ACC es complementen amb altres activitats com ara:

  • Simulacions clíniques: cada assignatura compta amb simulacions que permeten assolir les competències mèdiques en contextos de seguretat i eficàcia.
  • Treball cooperatiu: gran part del currículum es desplega en laboratoris i tallers on el coneixement es genera treballant en grups de petit format.
  • Pràctiques assistencials: l'alumnat està en contacte amb la pràctica clínica real des de primer curs. A partir de tercer els estudiants segueixen períodes intensius de pràctiques i s’integren als equips mèdics.
  • Tutorització personalitzada: a les aules i als centres assistencials els professionals vetllen per l’aprenentatge i el progrés competencial de l’alumnat de manera individualitzada.
  • Classes magistrals: No es defuig d’aquestes lliçons que inclouen preguntes i respostes en directe o en línia segons el format escollit en cadascuna.

 

No trobes el que busques?

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte