La nostra raó de ser
La Facultat de Medicina parteix d'un model pedagògic innovador que situa l'estudiant al centre de tot el procés de formació i utilitza metodologies docents com l'aprenentatge basat en casos clínics, la simulació, les pràctiques clíniques i el treball cooperatiu per dotar-lo dels valors i les competències adequades per a la seva capacitació. Es per això que les classes s’imparteixen en anglès, castellà i català.
Els eixos fonamentals del nostre model són:
- Medicina centrada en el pacient
- Professionalisme mèdic
- Innovació en educació mèdica
- Formació integral i col·laborativa
- Excel·lència tecnològica
- Internacionalització
- Recerca i transferència del coneixement
Visió Humanista
Donat que la Facultat té a l’estudiant en el centre del procés, tots els nostres estudis tenen una visió clarament humanista, i es que el pacient es al centre de la nostra vocació. El seu benestar, el respecte als drets fonamentals, la conducta ètica i professional, així com la passió amb la que ens dediquem a la medicina, l’odontologia i l’audiologia, son tant importants com els coneixements que transmetem.
Aprenentatge actiu
Un dels nostres segells d'identitat és l'aprenentatge basat en la pràctica i la resolució de problemes. Aquest model pedagògic situa l’alumne com a protagonista de la seva formació, i el professorat actua com a facilitador del seu aprenentatge.
Aquesta metodología es complementa i reforça amb altres activitats com ara:
- Simulacions clíniques: cada assignatura compta amb simulacions que permeten assolir les competències mèdiques en contextos de seguretat i eficàcia.
- Treball cooperatiu: gran part del currículum es desplega en laboratoris i tallers on el coneixement es genera treballant en grups de petit format.
- Pràctiques assistencials: l'alumnat està en contacte amb la pràctica clínica real des de primer curs. A partir de tercer els estudiants segueixen períodes intensius de pràctiques i s’integren als equips mèdics.
- Tutorització personalitzada: a les aules i als centres assistencials els professionals vetllen per l’aprenentatge i el progrés competencial de l’alumnat de manera individualitzada.
- Classes magistrals: No es defuig d’aquestes lliçons que inclouen preguntes i respostes en directe o en línia segons el format escollit en cadascuna.