El curs de formació sobre Aprenentatge basat en Casos Clínics (ACC) exposa els avantatges d’aquesta metodologia al PDI de la Facultat de Medicina

Curs per al PDI de la Facultat de Medicina

El curs de formació sobre Aprenentatge basat en Casos Clínics (ACC) exposa els avantatges d’aquesta metodologia al PDI de la Facultat de Medicina

Amb l’objectiu de formar el PDI de la Facultat de Medicina de la Univesitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) en l’Aprenentatge basada en Casos Clínics (ACC), especialment els docents de nova incorporació el curs 2021-2022, i homogeneïtzar la metodologia ACC entre el professorat de la Facultat, els dies 2 i 3 de juliol es va fer a la seu de la Facultat, a Can Baumann, la segona edició del curs “Aprenentatge basat en casos clínics (ACC) en la docència”. Aquesta formació, que va limitar la inscripció a trenta persones, estava organitzada per la Facultat de Medicina i la Càtedra d’Educació Mèdica de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). 

La primera jornada del curs va començar divendres al matí amb una presentació a càrrec de Ramon Pujol, degà de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. El degà va explicar les raons per les quals la Facultat va escollir aquest model de docència i els resultats que està donant, així com la necessitat que tot el professorat tingui una formació en concordança.

Tot seguit Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC, va fer una ponència titulada “Sobre l’aprenentatge basat en problemes: una aproximació conceptual i històrica”, i Joan Carles Trullàs, professor de la Facultat de Medicina i responsable del curs, va parlar “Sobre l’aprenentatge basat en problemes: una aproximació pràctica a la seva aplicació”. Trullàs va explicar de forma pràctica com s’està aplicant la metodologia ACC a la Facultat de Medicina, quina és l’evidència científica disponible sobre el mètode i quins són els seus avantatges i els seus inconvenients. Aquesta va ser una introducció teòrica breu, ja que el més important del curs, segons Trullàs, és que els assistents al curs aprenguin la metodologia mitjançat la pròpia metodologia. És a dir, fent sessions de casos on agafen el rol de l’estudiant i posteriorment el de tutor i en els quals són supervisats per professors ja experts en la metodologia.    

Durant el matí hi va haver una primera sessió ACC de treball en grups i posada en comú i a la tarda es va fer una altra sessió per treballar un segon cas.

El curs va continuar dissabte amb una sessió ACC matinal de treball en la qual l’alumne del curs prenia el rol d’estudiant i també el de tutor. Les posteriors sessions de discussió conjunta i posada en comú de tots els grups de treball van donar pas a una xerrada titulada “L’avaluació de l’ACC a la UVic-UCC”, a càrrec de Trullàs, abans del debat final i les conclusions. Els docents d’aquesta formació van ser els professors i les professores agregats/des i associats/es de la Facultat de Medicina Fèlix Bosch, Joan Cartanyà, Núria Roger i Joan Carles Trullàs.

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte