Dídac Mauricio: “La Facultat de Medicina de la UVic-UCC està pensada en clau innovadora i trencadora en el context universitari del país”

Dídac Mauricio: “La Facultat de Medicina de la UVic-UCC està pensada en clau innovadora i trencadora en el context universitari del país”

El desplegament del quart any del grau en Medicina, aquest curs 2020-2021, ha suposat per a la Facultat una nova ampliació del cos del seu personal docent per tal d’impartir les assignatures previstes en el segon any del cicle clínic. Entre aquestes incorporacions hi ha la de Dídac Mauricio, director del Departament d’Endocrinologia i Nutrició de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, que precisament serà el coordinador de l’assignatura d’aquest àmbit de coneixement.

Què l’ha portat a incorporar-se a l’equip de la Facultat de Medicina com a professor?

Doncs les ganes, el gran interès i la inquietud per tornar a tenir una responsabilitat acadèmica, i tornar a les aules, tasca que ja havia fet fa anys a la Universitat de Lleida. És una oportunitat única de treballar en clau de projecte, concretament en un projecte jove, dinàmic i en construcció. És una manera de fer-nos-el projecte nostre des d'un bon principi, i a més, suposa un repte que poques vegades se'ns planteja en la vida professional.

Què en destacaria d’aquest projecte de Facultat de Medicina i del pla docent del grau que s’hi imparteix?

Al llarg dels últims mesos he tingut l’oportunitat de conèixer-ne millor els detalls, i realment és un projecte docent del segle XXI. Els que coneixem com funcionen altres institucions acadèmiques ens adonem que el projecte de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC està pensat en clau innovadora i trencadora amb el context universitari del país. Especialment en destacaria el fet que els i les estudiants, i no el professorat, siguin el veritable focus de l’ensenyament i del projecte.

Vostè és el coordinador de l’assignatura d’Endocrinologia i Nutrició. Com la planteja i quins en són els elements clau?

La nostra assignatura és important perquè inclou problemes de salut cada cop més prevalents en la comunitat. Per això és molt important situar en el centre del contingut que s’imparteix tot allò que l'estudiant posteriorment viurà en el dia a dia de la seva activitat professional, i així pensem fer-ho. Ho encaixarem en la forma i metodologia pròpia de la Facultat.

Com afronta la realitat de la docència híbrida en la qual ens trobem?

Sens dubte, la pandèmia ha portat patiment al nostre país, però també ha fet que ens adonéssim i reflexionéssim sobre tot un seguit de maneres de fer i prioritats de la nostra vida professional que estaven per explorar. De fet, han sortit oportunitats que han accelerat alguns canvis, i això inclou la utilització de les tecnologies disponibles per fer docència en la proporció no presencial que calgui. Ja ens ha passat en la nostra activitat clínica, i com era esperable, també està passant en la docència universitària. Per tant, ens adaptarem i en traurem el màxim profit per tothom.

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte