Creix el nombre d’estudiants que participen en els tallers de biomedicina de TR2LAB

Un moment dels talles de batxillerat

Creix el nombre d’estudiants que participen en els tallers de biomedicina de TR2LAB

Els Tallers d’Experimentació Biomèdica per a estudiants de batxillerat que organitza el grup de recerca en Reparació i Regeneració Tissular de la UVic-UCC (TR2LAB) han celebrat la cinquena edició del programa amb vuit cursos aquest mes de febrer. Coordinats per la professora de la Facultat de Medicina i membre del grup de recerca Bet Sarri, aquest any el nombre d’estudiants inscrits ha estat de 144, 32 estudiants més que en la darrera edició.

Els participants han estat alumnes de centres d’Educació Secundària d’Osona que cursen 1r o 2n de batxillerat, concretament de tres centres de Vic, l’Institut Jaume Callís, el Col·legi Sant Miquel dels Sants i el Col·legi l’Escorial de Vic, així com l’Institut Miquel Martí i Pol de Roda de Ter. L’experiència els ha permès endinsar-se en un laboratori de recerca i conèixer de primera mà dues tècniques habituals de l’àmbit biomèdic. Han assistit a un taller de PCR, on han après a amplificar seqüències microsatèl·lit i a un taller d’electroforesi de proteïnes als laboratoris de biociències de la Facultat de Ciència i Tecnologia. A més de Bet Sarri, els tallers també els ha impartit Elisabet Dachs, professora de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, i també membre del TR2LAB.

Des que es van començar a impartir aquests tallers, el curs 2015-2016, hi han participat al voltant de 800 alumnes d’Osona. Al llarg d’aquestes edicions s’han consolidat dues de les activitats experimentals que ofereix el TR2Lab: la separació i identificació de proteïnes del plasma sanguini mitjançant la tècnica d’electroforesi, page-blooting i, la identificació de variants genètiques humanes mitjançant PCR.

L’objectiu principal d’aquestes jornades és incidir en l’educació científica a batxillerat, donar a conèixer un context real universitari als estudiants de l’últim tram de l’educació secundària i fomentar les vocacions científiques. Alhora, l’activitat reforça el currículum de Biologia en els batxillerats cientificotècnics i biosanitaris.

Aquests tallers compten amb el finançament dels “Ajuts per a l’organització d’activitats en l’àmbit de la divulgació  científica i de la formació en matèria de recerca de la UVic-UCC - 2020”, convocats per el Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement i gestionats per la Unitat de Divulgació Científica.

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte