Skip to main content

Programa de Preparació del MIR

Graduació

T'ajudem a superar els grans reptes

El Programa de Preparació del MIR és un programa pioner que el curs 2020-2021 va posar en marxa la Facultat de Medicina de la UVic-UCC i que es porta a terme de manera integral des de primer curs fins a sisè. El seu objectiu és ajudar els estudiants durant els sis anys del grau a guanyar seguretat, de manera que en l’etapa de preparació de l’examen un cop graduats i a l’hora d’afrontar el MIR puguin fer-ho amb la màxima confiança.

Objectius del programa:

  • Entrenar la tècnica de l'examen
  • Acomplir els objectius amb temari específic, exàmens, seminaris i tutories
  • Donar confiança als estudiants a l'hora de fer l'examen MIR
  • Integrar-hi el model pedagògic de la UVic-UCC

La importància del MIR

L’examen MIR (que vol dir Metge Intern Resident) és el que dona accés a l'especialització mèdica a Espanya, i actualment és el camí que decideixen fer un 90% dels estudiants quan acaben el Grau.​ En les darreres convocatòries, ha tingut 210 preguntes, aproximadament la meitat de les quals son en format cas clínic, i algunes d’elles basades en imatges​. 

A l’examen MIR els estudiants es juguen el 90% de la nota final, ja que l'expedient només val el 10%, que els situa en determinada posició entre tots els que es presenten a l’examen, per a poder escollir la plaça que volen (neuròleg, cirurgià, internista...), a més de poder escollir el centre o institució a on volen cursar aquesta especialització.  

Des de la Facultat de Medicina volem no només que aprovin el MIR, si no que cada un dels estudiants arribi al seu màxim potencial per poder escollir la plaça desitjada.​ 

Característiques del programa

Els estudiants practiquen progressivament el format d’examen d’elecció múltiple (test), molt semblant a la prova del MIR. D’aquesta manera s’aconsegueix que l’alumnat s'habituï al tipus de preguntes i als raonaments que hauran de fer a la prova del MIR.

Es treballa amb preguntes reals del MIR que es relacionen amb l’assignatura que facin els estudiants en aquell moment. Així, els estudiants veuen de quina manera es pregunta aquell tema al MIR i els professors poden detectar les mancances individuals de cadascú i ajudar a solucionar-les.

El model docent que aplica la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, basat en l'anàlisi de casos clínics i la interpretació de dades clau, s'apropa al model canviant del MIR, on cada vegada més s’incorporen preguntes de “vinyeta clínica” en les quals es demana el raonament i anàlisi clínica de l’estudiant.

Coordinació

La coordinadora del programa és Irene Veganzones, professora de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. Graduada en Medicina per la Universitat de Barcelona-Bellvitge, es va especialitzar en medicina familiar i comunitària i ha treballat durant set anys com a tutora i professora de l'Acadèmia AMIR, de preparació per a la prova d'accés a la formació especialitzada. S'encarrega d'adaptar el programa any rere any tenint en compte els canvis que s'apliquen al MIR, de manera que els estudiants es formen amb la màxima rigorositat i actualització. 

No trobes el que busques?

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte